14 октября 2014 г.

КУРС «МЕДІАОСВІТА»

Курс "Медіаосвіта" розрахований на вчителів-предметників. Метою курсу є сформувати у слухачів уявлення про медіаосвіту як один з найефективніших засобів неперервної освіти, мету і завдання даного напрямку, основні способи вирішення медіаосвітніх проблем; розглянути можливості медіаосвіти для формування інноваційної особистості 21 століття.
Саме медіаосвітні технології, котрі виокремилися в окрему частину педагогіки – медіадидактику, яка розробляє теорію медіаосвіти й навчання, науково обґрунтовує зміст медіаосвіти, вивчає закономірності, принципи, методи й організаційні форми навчання із залученням медіапродуктів - втілюють принципи гуманізації освіти, сприяють підвищенню інтелектуального, культурного, духовного, морального рівня особистості.
Медіаосвіта (англ. media education від лат. media - засоби) - напрям у педагогіці, спрямований на вивчення закономірностей масової комунікації (преси, телебачення, радіо, кіно, відео і т.ін.). Основні завдання медіаосвіти: підготувати нове покоління до життя в сучасних інформаційних умовах, до сприйняття різноманітної інформації, навчити людину пручатись наслідкам її впливу на психіку, оволодівати засобами спілкування на основі невербальних форм комунікації за допомогою технічних засобів.
У визначеннях ЮНЕСКО (2001 та ін.) медіаосвіту й медіакомпетентність послідовно пов’язують і з розвитком демократичного мислення, і з розвитком громадської відповідальності особистості. Як засвідчують підсумкові документи багатьох міжнародних форумів, де обговорювалися проблеми медіаосвіти, медіапроцес у світі орієнтується на громадянську відповідальність, гуманізм і демократію.
Медіаосвіта проголошена ЮНЕСКО одним із пріоритетних напрямів у педагогіці ХХІ століття. Цей напрям освіти нині став предметом прискіпливої уваги не тільки педагогів, а й фахівців сфери філософії освіти, журналістики, засобів масової інформації, оскільки розглядається в сучасному світі як процес розвитку особистості за допомогою і на матеріалі засобів масової комунікації (медіа) з метою формування культури спілкування з медіа, творчих, комунікативних здатностей, критичного мислення, умінь повноцінного сприйняття, інтерпретації, аналізу та оцінювання медіатекстів, навчання різних форм самовираження за допомогою медіатехніки. Медіаграмотність допомагає людині активно використовувати можливості інформаційного поля телебачення, радіо, відео, кінематографа, преси, Інтернету, допомагає їй краще зрозуміти мову засобів соціальної комунікації.
Актуальність уведення до переліку курсів вищих навчальних закладів курсу «Медіаосвіта», професійно орієнтованих спецкурсів, що базуються – відповідно до обраного фаху - на різних медіаосвітніх технологіях, обумовлена тим, що в навчальному процесі виникає принципово нова концепція освітньої діяльності, котра включає себе медіаосвітні стратегії.

6 комментариев:

  1. Медіаосвіта - сьогодні невід'ємна частина людського життя

    ОтветитьУдалить
  2. Сьогодні було дуже цікаво! Дякую!

    ОтветитьУдалить
  3. Саме медіаосвітні технології втілюють принципи гуманізації освіти, сприяють підвищенню інтелектуального, культурного, духовного, морального рівня особистості.

    ОтветитьУдалить
  4. Медіаосвіта- дійсно важливий напрям в педагогіці

    ОтветитьУдалить
  5. Медіаосвіта- необхідна для педагогіки

    ОтветитьУдалить